10 a 1 krok k lepšímu zraku

1295874486Fca3do.jpgRádi byste si udrželi zdravé oči a dobrý zrak? Chcete předcházet závažným ocemocněním očí? V následujících 11 krocích Vám poradíme jak na to.

1 Poskládejte si svůj jídelníček tak, aby obsahoval více čerstvé zeleniny a ovoce. Mají příznivý vliv na kvalitu zraku. Pomáhají chránit oko před vznikem makulární degenerací. Nejbohatšími zdroji vitamínu A jsou potraviny živočišného původu, především rybí tuk a ryby, žloutky, vnitřnosti, játra a plnotučné mléčné výrobky. Pro zrak je nezbytný provitamín A beta-karoten, jeho všeobecně známým zdrojem je mrkev.

1-590x100.jpg

Existuje jen velmi málo potravin s tak koncentrovaným obsahen prospěšných látek, jako borůvky. Jsou nejen velmi zdravým, ale i chutným "lékem".

Pořiďte si kvalitní sluneční brýle. Ty noste pravidelně, protože důsledná ochrana očí před ultrafialovým zářením snižuje riziko vzniku šedého zákalu. Vybírejte si jen kvalitní sluneční brýle s odpovídajícím UV filtrem (symbol UV je vyznačen číslem na stranicích). Vždy si zkontrolujte, jestli brýle mají označení CE - záruka odpovídající normám EU.

Naplánujte si pravidelné preventivní prohlídky u očního lékaře. U mladých lidí bez očních vad a onemocnění se doporučuje absolvovat preventivní oční prohlídku alespoň jednou za 4 roky, ve vyšším věku nejméně jednou za dva roky. Pokud lékař doporučí brýle, vystaví vám lékařský předpis, na základě kterého máte nárok na příspěvek na brýle od pojištovny.

Kolik přispívá pojištovna na brýle si přečtěte zde

Pokud používáte kontaktní čočky, věnujte jejich čištění pozornost. Nepoužívejte je déle než je určeno. Znečištěné kontaktní čočky mohou způsobit vážnou oční infekci a poškození zraku.

5 Přestaňte kouřit. Kouření zvyšuje riziko očních onemocnění, především věkem podmíněné maulární degenerace.

6 Jestliže provádíte rizikové práce nebo opravy v domácnosti, používejte vždy ochranné brýle.

7 Vyskytnou-li se u Vás problémy s očima např. suché oči, nepohodlí při nošení kontaktních čoček nebo příznaky alergie, včas je konzultujte se svým očním lékařem.

13x největší mýty
a fakta o zraku

8 Nastavte si osvětlení na pracovním stole a polohu monitoru tak, aby práce na počítači co nejméně namáhala Vaše oči.

Monitor by měl být v úrovni očí a vzdálenost od hlavy cca 70 cm a více. Je-li pod nebo nad úrovní, může Vás bolet krční páteř. Pracovní místo by mělo být dobře osvětlené, pro práci v noci je doporučené osvětlit místo za monitorem (LED lampička).

9 Používáte-li léky ve formě očních kapek např. léky na snížení nitroočního tlaku, naučte se je správně kapat a nezapomínejte na pravidelné dávky.

10 Pokud se svými brýlemi nebo čočkami již nevidíte ostře, neváhejte navštívit lékaře a požádejte ho o přeměření svého zraku.

11 Pořiďte si polarizační sluneční brýle. Výhodou polarizačních čoček je tlumení odlesků. Odraz paprsků slunce od mokré vozovky, hladiny moře nebo lesklé stránky časopisu, totiž výrazně snižuje ostrost našeho vidění. Brýle s polarizační čočkou vyruší tyto odrazy světla. Také uleví očím a sledovaný obraz je pak daleko ostřejší.

Jak nenaletět při výběru polarizačních čoček? Přečtěte si zde

 

Potřebujete nové brýle?  Kolekci brýlí doneseme až k vám.

OptikDoDomu - šetříme váš čas a peníze. 

Zdarma a nezávazně

Objednat OptikaDoDomu

vyplňte formulář a do 24 hod.
Vám zavoláme